Krajane.cz - Belgie | Británie | Francie | Irsko | Kanada | Lucembursko | Německo | Nizozemsko | Nový Zéland | Rakousko | Řecko | Španělsko | Švédsko | USA
Basel - Basilej | Bern | Geneve- Ženeva | Lausanne | St.Gallen | Zürich - Curych
Vítejte :) | Uživatel: Heslo: Pamatovat: | Zaregistrovat! | Heslo? | cz sk de en
 
Stran: [1] 2 3   Dolů
 
Autor Téma: Freiberuflicher Mitarbeiter + Studentin  (Přečteno 219462 krát)
AdelaJa



Karma: 1
Příspěvků: 12


« : Březen 30, 2015, 10:27:02 pm »

Ahojte,

ja som studentka v Mnichove a moj manzel uci nemcinu ale len ako freiberuflicher Mitarbeiter to znamena, ze kazdy mesiac dostane zmluvu, ktoru podpise a nakoniec mesiaca odovzda Honorarabrechnung a to mu vyplatia. Positenie a Steuer si plati sam.

Ja zatial prijem nemam, ale hladam Aushilfe.

Problem resp. otazka je, ze co robit, ak potrebujeme surne byt. Viete niekto o niecom?
Kolko rokov mui mat clovek odpracovanych, aby ho mohol stat aspon trosku podporit, nechceme zneuzivat system, ale potrebujeme sa nejako postavit na vlastne - to znamena mat byt, co je s tymito zmluvami dost problem.

Za kazdu radu budem velmi vdacna.

Dakujem

A.
Zaznamenáno
jesieenka
Host
« Odpověď #1 : Březen 30, 2015, 10:40:01 pm »

Ty myslíš možno sociálny byt, alebo Wohngeld (príspevok k bývaniu)

K dostaniu sociálneho bytu musíte dosahovať ako domácnosť istý minimálny príjem, v druhom príspevku som ti dala nejaké odkazy, ale aj sama si môžeš hodiť do googla "Sozialwohnung" a uvidíš, čo ti vypluje.

Myslím ale, že aj napriek nízkemu príjmu majú prednosť rodiny s malými deťmi, takže či z toho niečo bude, aj keby ste mali teoreticky nárok, povedať neviem.

Čo sa týka príspevku na bývanie, tam podmienky vôbec nepoznám.
Tu ti pomôže vygoogliť si pojem "Wohngeld".

p.s. pokiaľ vám nestačí penaženka na celý byt, skúste WG, aj konkrétne na tomto serveri máte odkazy zamerané právo na to.